regulace hmotnosti


Navzdory více hubnoucím dietám, než kdy předtím, proč jsme obéznějším národem? Existuje celá řada různých odpovědí na tuto otázku, ale jedním z klíčových prvků je nedostatek v nutričním přístupu k regulaci tělesné hmotnosti.

dreamstime_815729-2

To, jak se dietní průmysl z velké části zaměřuje na snížení příjmu tuků a počítání kalorií, vedlo ke špatné pověsti tuků a olejů, pokud jde o snižování hmotnosti. Když tělo vyžaduje zdroj energie a je-li tuk – v těle preferovaným zdrojem paliva – snižován, pak má jen jednu možnost, a to spoléhat se na sacharidy. Nicméně, toto přílišné spoléhání se na sacharidy může způsobit problémy s řízením hmotnosti.

KRUH ZÁVISLOSTI NA SACHARIDECH

„Netloustnete z tuků, ale ze sacharidů,“ říká Udo Erasmus, autor bestselleru „Tuky, které léčí a které zabíjejí“.

Sacharidy mají tendenci vést k závažným obtížím, pokud jde o řízení hmotnosti a je snadné se dostat do pasti, kterou Udo Erasmus nazývákruh závislosti na sacharidech. Strava skládající se převážně ze sacharidů může vést k chutím na jídlo, protože energie z nich se spaluje rychle a vy se opět cítíte hladoví. K uspokojení těchto chutí sáhneme po více sacharidech, které zvyšují hladinu cukru v krvi, uvolňují inzulin a vytváří tělesný tuku, a snížená hladina krevního cukru vede opět k chutím.

„Dobré“ tuky, esenciální mastné kyseliny omega 3 a 6, obsažené v Udo’s Oil 3-6-9 Blend, mohou pomoci prolomit kruh závislosti na sacharidech. Tyto „dobré“ tuky mohou pomoci udržet:

  • chuťě na uzdě tím, že díky nim se budete cítit syti delší dobu
  • hladiny energie vyšší pro delší dobu, aby se zabránilo energetickým výkyvům spojeným se sacharidy
  • náladu stabilní, což vám pomůže držet se dietního plánu
  • hladiny cukru v krvi a inzulínu stabilní
  • tělesnou teplotu normální, a tím pomáhá spalovat tělesný tuk

Sacharidy lze samozřejmě spálit prostřednictvím cvičení, ale s naším převážně sedavým životním stylem se mnohým z nás nedostává tolik cvičení, kolik potřebujeme na spálení všech sacharidů.

CO NASYCENÉ TUKY?

Problémy způsobené nasycenými tuky lze méně přičíst nasyceným tukům samotným, než k tomu, že většina z nás nemá dostatek omega 3 a 6 polynenasycených tuků. Každá buňka v těle vyžaduje vedle mononenasycených a polynenasycených tuků také tuky nasycené. Klíčem k úspěchu je, že mezi nimi musí být rovnováha. Nasycené tuky vás činí odolnými vůči inzulínu, zatímco omega 3 vůči inzulínu citlivé, takže nasycené tuky jsou problémem jen tehdy, pokud nejsou vyrovnány s dostatečným množstvím omega 3. Další faktory samozřejmě mohou hrát významnou roli při regulaci tělesné hmotnosti, ale pokud vyřešíte nedostatek esenciálních tuků ve vaší stravě, pak tím odstraníte jeden z faktorů, které mohou způsobit potíže při hubnutí.

Woman showing how much weight she lost.

 

VYVÁŽENÁ STRAVA

V nutričním přístupu k regulaci hmotnosti je důležité dosáhnout vyvážené stravy poskytující vašemu tělu všechny základní živiny, které potřebuje. Často je obtížné dosáhnout vyvážené stravy, a to platí zejména v případě živin nacházejících se v zelených potravinách, kterých často nejíme dostatek. Příjem zelené stravy můžete podpořit s Udo’s Choice Beyond Green, obsahujícím nejen sedm různých zelených potravin, ale i trávicí enzymy, rozpustné a nerozpustné vlákniny a omega 3, 6 a 9.

JAK MOHU POUŽÍVAT UDO’S OIL?

Udo’s Oil můžete přidat do smoothies, jogurtu, salátů, pomazánek, dipů, čerstvé nebo vařené zeleniny, polévek, rendlíkových pokrmů a všech vašich oblíbených jídel po dokončení vaření. Nezahřívejte a nevařte s Udo’s Oil, protože tím můžete poškodit jemné esenciální mastné kyseliny.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Close Menu
×

Cart